Ga naar de inhoud van deze pagina.
Jaarverslag
2020
portal
Algemeen
Aanbiedingsbrief
Voorstel
Financiën in één oogopslag
Samenvatting
Programmalijnen
Overzicht
Participatie
Leefbaarheid
Innovatie
Duurzaamheid
Veranderopgave omgevingswet
Inclusie
Gezondheid
Organisatie ontwikkeling
Programma's
Overzicht
0 Bestuur en ondersteuning
1 Veiligheid
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
3 Economie
4 Onderwijs
5 Sport, cultuur en recreatie
6 Sociaal domein
7 Volksgezondheid en milieu
8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ontwikkeling, stedelijke vernieuwing
Financiële informatie programmaplan
Paragrafen
Overzicht
Lokale heffingen
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
Onderhoud kapitaalgoederen
Financiering
Bedrijfsvoering
Verbonden partijen
Grondbeleid
Financiën
Exploitatie
Balans
Verantwoording specifieke uitkeringen
Grondslagen
Bijlagen
Af te sluiten kredieten per 31-12-2020
Kredieten die overgaan naar 2021
Eenmalige budgetten
Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
Corona
Lijst met afkortingen
Wat hebben we daarvoor gedaan?
We willen een goede bereikbaarheid van kernen, wijken en bedrijventerreinen.
Home
Programma's
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
Wat hebben we daarvoor gedaan?
We willen een goede bereikbaarheid van kernen, wijken en bedrijventerreinen.
We willen een goede bereikbaarheid van kernen, wijken en bedrijventerreinen.
We bereiden de snelfietsroute verder voor en starten met de aanleg. Niet alle delen van het tracé kunnen gelijktijdig uitgevoerd worden. Planning is om het middendeel, tussen Zuid-Willemsvaart en de Udenseweg, in 2020 als eerste aan te leggen. Voor de andere delen worden bestemmingsplan procedures doorlopen. Planning is om in 2020 de bestemmingsplan procedure voor het noordelijk deel vanaf de Udenseweg tot de Nieuwe Veldenweg in Mariaheide te doorlopen. Voor het deel langs het Duits Lijntje moeten nog (landbouw)gronden worden verworven.
In september 2019 is een startgesprek met de raad over de afstemming met de omgeving in dit project. De verwachting is dat in het 1e kwartaal 2021 een voorstel aan de raad wordt voorgelegd voor vaststelling van de visie. Aan het mobiliteitsplan wordt in 2019 (najaar) en 2020 gewerkt. Stappen zijn achtereenvolgens inventarisatie, opstellen visie op hoofdlijnen, multimodale netwerkvisie, uitvoeringsprogramma en (concept) duurzaam mobiliteitsplan.
Voor de zomervakantie 2019 is een voorstel aan de raad voorgelegd over de verdeling van de gelden voor het uitvoeringsprogramma mobiliteit 2019. In het 2e kwartaal van 2020 wordt een voorstel aan de raad voorgelegd voor de verdeling van de gelden voor het uitvoeringsprogramma mobiliteit 2020.
We gaan verder met de voorbereiding van de nieuwe verbindingsweg tussen de N279 afslag Keldonk en de bedrijventerreinen in Veghel-zuidwest (
MER
studie). Volgens de oorspronkelijke planning zou een raadsvoorstel
m.b.t.
deze weg in het eerste kwartaal 2020 voorgelegd worden. Door vertraging in de oplevering van het regionale verkeersmodel, loopt het project echter vertraging op. Hoeveel vertraging is op dit moment nog niet duidelijk, omdat er nog geen uitsluitsel is over de oplevering van het verkeersmodel.
Het provinciaal inpassingsplan (
PIP
) voor de N279 Veghel-Asten is vastgesteld, nog niet onherroepelijk. In aanvulling op de opwaardering van deze weg, geven we samen met de Provincie een kwaliteitsimpuls aan de dorpsentree van Keldonk. We investeren in het tracégedeelte ter hoogte van Veghel voor: de uitwerking van gelijkvloerse kruisingen, de bereikbaarheid van de aanliggende bedrijven, de uitwerking van de geluidsbescherming en inpassingsmaatregelen ten behoeve van de woonwijken Veghel-Zuid en de Leest.
We verkennen - samen met de provincie en het bedrijfsleven - de haalbaarheid van een zogenaamde smart hub. Een ‘smart hub’ is een locatie waar meerdere vervoersvormen samen komen, deelsystemen beschikbaar zijn, grootschalig parkeren mogelijk is en data/ informatie beschikbaar is. Met een smart hub willen we het aantal verkeersbewegingen in centrumgebieden/ steden en bedrijventerreinen verminderen en mensen “verleiden” om (gedeeltelijk) op een andere manier te reizen. Binnen een ‘smart hub’ kunnen diverse functies worden gecombineerd, waaronder ook parkeren voor personen- en vrachtwagens
We gaan een onderzoek doen naar de voorzieningen op de evenementenlocaties zoals deze zijn opgenomen in het evenementenbeleid. Hierbij brengen we in beeld wat er aan voorzieningen aanwezig is en wat de behoeften/wensen zijn. Een en ander ook in overleg met de evenementenorganisatoren. Op basis hiervan maken we een plan van aanpak en afweging van de financiële consequenties, en leggen dit ter besluitvorming voor aan het bestuur. We hebben hierbij de intentie om in elke kern minimaal een locatie met de benodigde voorzieningen in te richten waarbij wel de afweging wordt gemaakt dat de omvang van de voorziening in relatie moet staan tot het gebruik. Hiervoor zullen we een toetsingskader opstellen.
Deze pagina is gebouwd op
06/03/2021 08:46:37
met de export van
06/02/2021 11:53:42
Zoeken