We willen de verkeersveiligheid binnen bebouwde kom en in het buitengebied verbeteren.

De voorrangsregeling voor fietsers op rotondes is geregeld in CROW-richtlijnen. Op de 10 rotondes in de kern Sint-Oedenrode is voorrang in strijd met de richtlijnen geregeld. De afwijkende voorrangsregeling is verwarrend voor zowel fietsers als automobilisten en leidt daarom tot verkeersonveilige situaties. We willen die onveiligheid wegnemen. Hiermee wordt tevens een link gelegd met het Uitvoeringsprogramma Mobiliteit, waarin andere verkeersveiligheidsmaatregelen zijn opgenomen. Nadat de rotondes in Sint-Oedenrode zijn aangepast voldoen alle rotondes in Meierijstad aan de CROW-richtlijnen. Met de voorbereiding van het werk is gestart en provinciale subsidie is aangevraagd. Volgens de huidige planning wordt in maart een voorstel aan u voorgelegd om de benodigde middelen voor het uniformeren van voorrangsregelingen op rotondes toe te kennen.

De voorrangsregeling voor fietsers op rotondes is geregeld in CROW-richtlijnen. Op de 10 rotondes in de kern Sint-Oedenrode is voorrang in strijd met de richtlijnen geregeld. De afwijkende voorrangsregeling is verwarrend voor zowel fietsers als automobilisten en leidt daarom tot verkeersonveilige situaties. We willen die onveiligheid wegnemen. Hiermee wordt tevens een link gelegd met het Uitvoeringsprogramma Mobiliteit, waarin andere verkeersveiligheidsmaatregelen zijn opgenomen. Nadat de rotondes in Sint-Oedenrode zijn aangepast voldoen alle rotondes in Meierijstad aan de CROW-richtlijnen. Met de voorbereiding van het werk is gestart en provinciale subsidie is aangevraagd. Volgens de huidige planning wordt in maart een voorstel aan u voorgelegd om de benodigde middelen voor het uniformeren van voorrangsregelingen op rotondes toe te kennen.

2.2.1 Uniformering verkeerssituaties

Toelichting:

De schetsontwerpen zijn verder uitgewerkt. De start van de uitvoering is voorzien voor de eerste helft van 2021.

Deze pagina is gebouwd op 06/03/2021 08:46:37 met de export van 06/02/2021 11:53:42