Onze dienstverlening is klantvriendelijk, resultaatgericht, laagdrempelig, servicegericht en dichtbij.

Meierijstad heeft een voortrekkersrol op het gebied van toegankelijkheid en werkt aan de ‘Meierijstadse inclusie agenda’. Iedereen heeft immers het recht om mee te doen in de maatschappij. Dat geldt voor openbare voorzieningen en voor digitale voorzieningen, zoals websites. Digitale toegankelijkheid is belangrijk en verplicht voor overheidsinstanties. De wettelijke verplichtingen gelden voor alle externe én interne websites. In de tweede helft van 2019 zetten we dit projectmatig op. Daarmee kunnen we in 2020 flinke stappen zetten naar volledige digitale toegankelijkheid.

Meierijstad heeft een voortrekkersrol op het gebied van toegankelijkheid en werkt aan de ‘Meierijstadse inclusie agenda’. Iedereen heeft immers het recht om mee te doen in de maatschappij. Dat geldt voor openbare voorzieningen en voor digitale voorzieningen, zoals websites. Digitale toegankelijkheid is belangrijk en verplicht voor overheidsinstanties. De wettelijke verplichtingen gelden voor alle externe én interne websites. In de tweede helft van 2019 zetten we dit projectmatig op. Daarmee kunnen we in 2020 flinke stappen zetten naar volledige digitale toegankelijkheid.

0.1.4 Toegankelijkheid website

Toelichting:

De activiteiten in 2020 waren erop gericht om:
- alle openbare websites, waar wij als gemeente voor verantwoordelijk zijn, te laten onderzoeken op digitale toegankelijkheid. Dit is een wettelijke verplichting waarbij het rapport ook gepubliceerd wordt op onze gemeentelijke site.
- helder te krijgen  hoe  we met onze leveranciers samen ervoor zorgen dat al onze websites digitaal toegankelijk worden.
- een begin te maken met het digitaal toegankelijk maken van het gemeentelijk intranet.

Deze pagina is gebouwd op 06/03/2021 08:46:37 met de export van 06/02/2021 11:53:42