Onze dienstverlening is klantvriendelijk, resultaatgericht, laagdrempelig, servicegericht en dichtbij.

In 2019 zijn collega's getraind in het schrijven van brieven en mails in klare taal. Daarnaast volgden collega's de training 'Schrijven van Adviezen'. De trainingen Klare Taal brieven en mails en Klare Taal adviezen worden in 2020 voortgezet. Naarmate meer collega’s de trainingen gevolgd hebben wordt het makkelijker om elkaar aan te spreken op het schrijven in klare taal. Het lezerspanel beoordeelt ook in 2020 brieven en documenten van de gemeente op het gebruik van klare taal. En ontwikkelen we het gebruik van Klare taal verder door het inzetten van meer taalcoaches.

In 2019 zijn collega's getraind in het schrijven van brieven en mails in klare taal. Daarnaast volgden collega's de training 'Schrijven van Adviezen'. De trainingen Klare Taal brieven en mails en Klare Taal adviezen worden in 2020 voortgezet. Naarmate meer collega’s de trainingen gevolgd hebben wordt het makkelijker om elkaar aan te spreken op het schrijven in klare taal. Het lezerspanel beoordeelt ook in 2020 brieven en documenten van de gemeente op het gebruik van klare taal. En ontwikkelen we het gebruik van Klare taal verder door het inzetten van meer taalcoaches.

0.1.9  Klare taal

Toelichting:

De trainingen Klare Taal zijn in coronatijd digitaal aangeboden en gegeven. Voor de toekomst wordt gekeken naar een mix van fysieke en digitale trainingen. Eind 2020 is verder een experiment gestart om op onze uitgaande brieven via een QR-code op een brief de doelgroep de brief te laten beoordelen. Hiermee kunnen we betere brieven maken en deze input kunnen we weer gebruiken bij de trainingen klare taal.

Deze pagina is gebouwd op 06/03/2021 08:46:37 met de export van 06/02/2021 11:53:42